Windows XP startet nicht mehr

Allgemeine Diskussionen über den Einsatz von VirtualBox.
Post Reply
André Lieske
Posts: 86
Joined: 1. May 2016, 06:40
Primary OS: MS Windows other
VBox Version: OSE other
Guest OSses: WIN XP
Location: Berlin

Windows XP startet nicht mehr

Post by André Lieske »

Hallo Profis,
habe das Problem das WINXP nicht mehr startet, erhalte folgende Fehlermeldung
2018-04-05 11_53_20-CompatWindow.png
2018-04-05 11_53_20-CompatWindow.png (29.8 KiB) Viewed 3922 times
Habe versucht die VM über Einstellungen/Apps zu reparieren, werde nach einer *msi gefragt die ich anscheinend nicht habe-
Habe auch schon eine neue Maschine angelegt, es kommt die gleiche Fehlermeldung

Hat einer einen Tipp, was ich machen muss um XP wieder zum laufen zu bringen?
Besten Dank im voraus
Gruss André
mpack
Site Moderator
Posts: 39156
Joined: 4. Sep 2008, 17:09
Primary OS: MS Windows 10
VBox Version: PUEL
Guest OSses: Mostly XP

Re: Windows XP startet nicht mehr

Post by mpack »

Stop 0x7B means that the boot code can't find the hard disk controller which XP was installed with. XP is very sensitive to disk controller changes. This can be fixed by running MergeIDE before migrating the old XP image. See the old XP migration wiki.

I am assuming that this image has been migrated from elsewhere, as only a disk controller change can cause this error.
stefan.becker
Volunteer
Posts: 7639
Joined: 7. Jun 2007, 21:53

Re: Windows XP startet nicht mehr

Post by stefan.becker »

In den Gasteinstellungen mal die verschiedenen Controllertypen versuchen (PIIX3/4, ICH66).
André Lieske
Posts: 86
Joined: 1. May 2016, 06:40
Primary OS: MS Windows other
VBox Version: OSE other
Guest OSses: WIN XP
Location: Berlin

Re: Windows XP startet nicht mehr

Post by André Lieske »

Hallo Profis,
mein XP startet unter der VM nicht mehr, ich erhalte das Anmeldemenü wenn ich darauf klicke erhalte ich dieses Fenster
2018-05-14 08_49_24-Lieske (Sicherungspunkt 3) [wird ausgeführt] - Oracle VM VirtualBox _ 1.png
2018-05-14 08_49_24-Lieske (Sicherungspunkt 3) [wird ausgeführt] - Oracle VM VirtualBox _ 1.png (15.63 KiB) Viewed 3809 times
Wie muss ich vorgehen um XP zu aktivieren?
Wenn ich darauf klicke passiert nichts, normalerweise sollte sich der Browser öffen, denke ich.
Besten Dank im voraus.
Gruss André
mpack
Site Moderator
Posts: 39156
Joined: 4. Sep 2008, 17:09
Primary OS: MS Windows 10
VBox Version: PUEL
Guest OSses: Mostly XP

Re: Windows XP startet nicht mehr

Post by mpack »

No, the browser does not necessarily open when you activate XP. But, you can use a browser to verify that your Internet connection is working before you try to activate - and it sounds like your Internet connection may not be working. In the worst case you can use telephone activation.

Note that Internet Explorer 6, which was bundled with XP, will have problems working with any modern https website. That is unrelated to your activation problem, but do bear it in mind before using IE6 to test for a working Internet. I suggest copying a more modern browser into the VM via a shared folder, and install that. My own XP VM uses Pale Moon 25.7.0.
Post Reply